Σκοπός του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν το απαραίτητο ακαδημαϊκό, παιδαγωγικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο και να αναπτύξουν επιθυμητές δεξιότητες και στάσεις, ώστε να ασκούν δημιουργικά το λειτούργημα του εκπαιδευτικού σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο και να τους καταστήσει ικανούς να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές.
Σημασία δεν έχει πόσο καλός είσαι, αλλά πόσο καλός θέλεις να γίνεις (Πολ Αρντέν, 2014).
Γίνε… OKALITEROS
Δημοτική Εκπαίδευση Δια Ζώσης

🎓Διάρκεια σπουδών: 4 έτη
🎓Τίτλος πτυχίου: Πτυχίο Δημοτικής Εκπαίδευσης
🎓Επίπεδο σπουδών: Bachelor Degree
🎓Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
🎓Τύπος σπουδών: Full time ή Part time
🎓Κριτήρια εισδοχής: Απολυτήριος τίτλος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκδήλωση ενδιαφέροντος
Σκοπός
Μαθησιακά αποτελέσματα
Αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι φοιτητές/τριες:
- θα αποκτήσουν ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό υπόβαθρο στο πλαίσιο των σύγχρονων αντιλήψεων,
- θα αναπτύξουν τις απαραίτητες διδακτικές, διοικητικές και διαπροσωπικές δεξιότητες και στάσεις για να ασκούν με τρόπο αποτελεσματικό και ποιοτικό το λειτούργημα του εκπαιδευτικού στο δημοτικό σχολείο,
- θα εξοικειωθούν με την πρακτική στις τάξεις του δημοτικού σχολείου,
- θα αναπτύξουν ευαισθησίες και σεβασμό προς τα παιδιά και τη διαφορετικότητα μεταξύ τους,
- θα αναπτύξουν ερευνητικό πνεύμα, ικανότητα και βούληση για προαγωγή του επαγγέλματος και της παιδαγωγικής γνώσης μέσω της έρευνας,
- θα εμπλακούν σε έρευνα που προάγει την παιδαγωγική γνώση και στηρίζει το παιδαγωγικό επάγγελμα, και
- θα αποκτήσουν εφόδια για συνέχιση των σπουδών τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Πεδίο επαγγελματικής απασχόλησης
Οι απόφοιτοι/τες του Τμήματος μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί δημοτικής εκπαίδευσης σε δημόσια και ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Επίσης μπορούν να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές στο χώρο της εκπαίδευσης σε πανεπιστήμια της Κύπρου και του εξωτερικού.
Δομή
Κατηγορία Μαθημάτων | ECTS |
Υποχρεωτικά Μαθήµατα | 208 |
Επιλεγόμενα Γενικής Εκπαίδευσης | 12 |
Eπιλεγόµενα Γενικού Περιεχοµένου | 10 |
Επιλεγόµενα Ελεύθερης Επιλογής | 10 |
Σύνολο | 240 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / εβδ. |
1 | PEART101 | Τέχνη Ι στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 5 | 2 |
2 | PEART301 | Τέχνη ΙΙ – Η Τέχνη και η ∆ιδακτική της στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
3 | PEEDE400 | Εκπαιδευτική Αξιολόγηση στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
4 | PEEDL400 | Εκπαιδευτική ∆ιοίκηση και Ηγεσία στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
5 | PEENG101 | Aγγλικά Ι | 5 | 2 |
6 | PEENG102 | Αγγλικά ΙΙ | 5 | 2 |
7 | PEENV100 | Ζητήµατα Αειφόρου Ανάπτυξης | 5 | 2 |
8 | PEENV202 | Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 5 | 3 |
9 | PEGRK101 | Νεοελληνική Γλώσσα Ι | 5 | 3 |
10 | PEGRK102 | Νεοελληνική Γλώσσα ΙΙ | 5 | 3 |
11 | PEGRK200 | Η ∆ιδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας ως ∆εύτερης / Ξένης Γλώσσας στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 5 | 2 |
12 | PEGRK300 | ∆ιδακτική του γλωσσικού µαθήµατος στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
13 | PEHED200 | Το ∆ηµοτικό Σχολείο ως Συντελεστής Προαγωγής Υγείας | 5 | 3 |
14 | PEICE400 | ∆ιαπολιτισµική Αγωγή | 6 | 3 |
15 | PEISP100 | Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήµη | 5 | 3 |
16 | PELIT200 | Λογοτεχνική Ανάλυση | 5 | 3 |
17 | PEMAT100 | Βασικές Μαθηµατικές Έννοιες στο ∆ηµοτικό Σχολείο Ι | 5 | 3 |
18 | PEMAT200 | Βασικές Μαθηµατικές Έννοιες στο ∆ηµοτικό Σχολείο ΙΙ | 5 | 2 |
19 | PEMAT300 | Η ∆ιδακτική των Μαθηµατικών στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
20 | PEMED400 | Μουσειακή Αγωγή και Εκπαίδευση στο ∆ηµοτικό σχολείο | 6 | 3 |
21 | PEMUS300 | Η Μουσική και η ∆ιδακτική της στο ∆ηµοτικό σχολείο | 6 | 3 |
22 | PEPED101 | Φυσική Αγωγή Ι στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 5 | 2 |
23 | PEPED301 | Φυσική Αγωγή ΙΙ – Φυσική Αγωγή και η ∆ιδακτική της στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
24 | PEPSY200 | Εξελικτική Ψυχολογία | 5 | 3 |
25 | PEPSY400 | Παιδαγωγική Ψυχολογία | 6 | 3 |
26 | PERPE300 | Ροµποτική και Προγραµµατισµός στην Εκπαίδευση | 6 | 3 |
27 | PERSE300 | Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στατιστική Ανάλυση | 6 | 3 |
28 | PESCI100 | Βασικές Έννοιες Φυσικών Επιστηµών | 5 | 3 |
29 | PESCI300 | Φυσικές Επιστήµες και η διδακτική τους στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
30 | PESED400 | Μαθησιακές ∆υσκολίες στο Παιδιά του ∆ηµοτικού Σχολείου | 6 | 3 |
31 | PESEP100 | Σχολική Εµπειρία Ι | 5 | 3 |
32 | PESEP200 | Σχολική Εµπειρία ΙΙ | 5 | 3 |
33 | PESEP300 | Σχολική Εµπειρία ΙΙΙ | 6 | 3 |
34 | PESEP400 | Σχολική Εµπειρία ΙV | 12 | 6 |
35 | PESTE200 | Σχολική Αποτελεσµατικότητα και Αποτελεσµατική ∆ιδασκαλία | 5 | 3 |
36 | PETEC200 | Εκπαιδευτική Τεχνολογία | 5 | 2 |
37 | PETLC300 | Η Παιδική Λογοτεχνία και η ∆ιδακτική της στο ∆ηµοτικό Σχολείο | 6 | 3 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / εβδ. |
1 | PEELE120 | Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή | 6 | 3 |
2 | PEELE121 | Υπαίθρια Μελέτη και Εκπαίδευση | 6 | 3 |
3 | PEELE122 | Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Λογισμικά | 6 | 3 |
4 | PEELE123 | Εικαστική Έκφραση και Νέες Τεχνολογίες: Θεωρίες και Πρακτικές Εφαρμογής στην Εκπαίδευση | 6 | 3 |
5 | PEELE124 | Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών/ Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης | 6 | 3 |
6 | PEELE125 | Διδακτική της Ιστορίας | 6 | 3 |
7 | PEELE126 | Πτυχιακή Εργασία Ι | 6 | 3 |
8 | PEELE127 | Πτυχιακή Εργασία ΙΙ | 6 | 3 |
9 | PEELE128 | Ζητήματα Ειδικής Εκπαίδευσης | 6 | 3 |
10 | PEELE129 | Θέατρο στην Εκπαίδευση | 6 | 3 |
11 | PEELE130 | Διδακτική των Αγγλικών στη Δημοτική Εκπαίδευση | 6 | 3 |
12 | PEELE131 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | 6 | 3 |
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS | Ώρες / εβδ. |
1 | PEGED120 | Στρατηγικές Μάθησης και Μεταγνώσης | 5 | 2 |
2 | PEGED121 | Ελληνοκυπριακή ∆ιασπορά: Ταυτότητες και Δεδομένα | 5 | 2 |
3 | PEGED122 | Μελέτη και Ενίσχυση της Φιλαναγνωσίας | 5 | 2 |
4 | PEGED123 | Θέµατα Υγείας | 5 | 2 |
5 | PEGED124 | Φυσική δραστηριότητα και εναλλακτικοί τρόποι άσκησης | 5 | 2 |
6 | PEGED125 | Εργαλεία ∆ιαδικτύου | 5 | 2 |
7 | PEGED126 | Οπτική Επικοινωνία στη Σύγχρονη Εποχή | 5 | 2 |
8 | PEGED127 | Ισότητα και Φύλο | 5 | 2 |
9 | PEGED128 | Λογοτεχνία και Κινηµατογράφος | 5 | 2 |
